Keurmerken

Eerlijk en maatschappelijk verantwoord

Met een expertise in het bewerken van hout en het maken van spielatten en spieramen die terugvoert tot 1932, behoort Siemerink Houtwaren tot de meest betrouwbare producenten van schildersbenodigdheden in Europa.

Bij Siemerink kunnen de termen duurzaam, milieuvriendelijk en maatschappelijk verantwoord in één adem genoemd worden met de bedrijfsnaam. Al voordat deze onderwerpen gemeengoed werden, horen ze tot de speerpunten binnen de bedrijfsvoering van het bedrijf.

Siemerink werkt alleen met houtsoorten die afkomstig zijn uit de verantwoorde durzame bosbouw, en voor de doeken wordt alleen hoogwaardig linnen en zuivere katoen gebruikt.

Bij het verlijmen worden producten gebruikt die vrij zijn van formaldehyde en andere schadelijke stoffen.

In de moderne productiehal van Siemerink wordt gewerkt met respect voor het milieu. Bij de fabricage worden afval en uitstoot van schadelijke stoffen ot een minimum beperkt. Siemerink laat niet als dank, en neemt in alle facetten haar verantwoordelijkheid.

PEFC
PEFC is het internationaal onafhankelijk keurmerk ter bevordering van duurzaam bosbeheer. Het uiteindelijke doel van PEFC is dat alle bossen ter wereld op een duurzame manier worden beheerd. Ruim 1.000.000 boseigenaren die zijn aangesloten bij PEFC beheren wereldwijd meer dan 250 miljoen hectare gecertificeerd bos volgens de eisen en criteria van PEFC. Bijna 16.000 bedrijven in de handelsketen hebben een PEFC Chain of Custody certificaat om duurzaam hout en papier te leveren. Zo zijn PEFC gecertificeerde hout(producten) en papier traceerbaar vanaf het bos tot in de vele eindproducten.
FSC ®
De Forest Stewardship Council ® (FSC) is een internationale organisatie die zich inzet voor behoud en verantwoord bosbeheer wereldwijd. FSC spreekt van verantwoord bosbeheer wanneer op evenwichtige wijze rekening wordt gehouden met de ecologische, sociale en economische aspecten die bij bosbeheer horen. FSC heeft dit op een transparante wijze geregeld. Mede hierdoor wordt FSC gesteund door alle grote milieu- en ontwikkelingsorganisaties. En daarin is FSC uniek!
Belgian Linen

Net na W.O. II werd de Belgische linnenvereniging opgericht.Dankzij de sterke samenwerking tussen de leden, konden Belgische wevers hun linnen wereldwijd promoten. Reeds in die tijd benadrukte men het belang van het ecologische aspect van de vezel en introduceerde men het gebruik van linnen in verschillende sectoren zoals kledij, muurbekleding en decoratie.

Er werd besloten een kwaliteitslabel te ontwerpen onder de naam “Belgian Linen”. Tegenwoordig staat dit logo garant voor een kwaliteitsproduct dat vervaardigd is in overeenstemming met de wetten van onze moderne samenleving.

Vitaal aan de slag

Siemerink Houtwaren is er van doordrongen dat haar medewerkers het belangrijkste kapitaal is wat de organisatie bezit. Voldoende gekwalificeerd, vitaal en gemotiveerd personeel is noodzakelijk om te kunnen meebewegen in de dynamische wereld van lijsten (spielatten en spieramen).

Siemerink Houtwaren heeft de ambitie om de komende jaren een belangrijke speler in de markt te blijven. Om duurzaam te kunnen blijven presteren, is het van belang om te investeren in de duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Daarom startte Siemerink vanaf februari 2016 met het meerjarenplan: “vitaal aan de slag” en gaat over:

Website Koolstofclassificatie

Deze website heeft een koolstofclassificatie van B. Dat is schoner dan 70% van alle webpagina's wereldwijd!

Er word enkel 0,27 g CO2 geproduceerd elke keer dat iemand deze webpagina bezoekt.
Deze website draait op duurzame energie.
Dutch-man
Dutch Man is de representatieve branchevereniging van Nederlandse borstel-, borstel- en houtproductenfabrikanten. Siemerink is aangesloten bij deze vereniging. Dutch Man is in 2015 ontstaan uit een fusie van de Vereniging van Nederlandse Borstelfabrikanten en de Vereniging van HAS (Houtindustrie). De vereniging is trots op het enorme assortiment kwaliteitsproducten die Dutch Man leden maken en die zowel nationaal als internationaal naam hebben gemaakt. Ook zijn ze trots op de passie en het vakmanschap, de creativiteit en het ondernemerschap van hun leden. Dat verdient een sterke en actieve branchevereniging die meer biedt dan alleen juridische en personele ondersteuning. De leden van Dutch Man zijn in de basis al sterk onderling verbonden. Het gaat doorgaans om familiebedrijven waar een grote diversiteit aan hoogwaardige producten wordt gemaakt. In de bedrijven is veel kennis en kunde aanwezig over producten, grondstoffen en productinnovatie. Zij werken op een creatieve manier aan vernieuwing en kiezen bewust voor duurzaam ondernemen. Dutch Man ziet het als doel en uitdaging om deze mooie Nederlandse industrie nationaal en internationaal te promoten door de krachten te bundelen.